کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

​اتحاد و گفت‌وگوهای سازنده از اهداف مهم دین مبین اسلام است

تنا - استان آذربایجان غربی

8 مهر 1396 ساعت 3:40

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته، اتحاد و گفت‌وگوهای سازنده را از اهداف مهم دین مبین اسلام و هدف از قیام امام حسین (ع) را زنده کردن ارزش های اسلامی عنوان کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت شاهین دژ در خطبه های های نماز جمعه این هفته، گفت: معنی اتحاد این نیست که عده ای حقوق دسته دیگر را زیر پا بگذارند و آنها خاموش باشند بلکه اتحاد این است که مسلمانان در منافع هم شریک باشند و اصول، عدالت و انصاف را در حق یکدیگر رعایت کنند.

ماموستا جلال مرادی اظهار داشت: مرحوم آیت اللّه محمدحسین آل کاشف الغطاء یکی از منادیان راستین وحدت و تقریب میان مسلمین، دو رکن اساسی را از مقدمات وحدت شعوری بر می شمارد یکی اینکه مجادلات مذهبی بین اهل سنت و تشیع به کلی بسته شود و دیگر اینکه هر فرد مسلمانی محبت سایر برادران و مسلمانان را در دل خویش پرورش دهد و آنچه را برای خود می خواهد برای آنها نیز بخواهد.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر حلقومی که صدای وحدت از آن بیرون آید حلقوم رحمانی و هر حنجره و حلقومی که صدای تفرقه و اختلاف از آن بیرون آید حلقوم شیطانی است.

با مودت و معاشرت با رهبران کفر مشکلات مسلمانان افزون تر شده است

امام جمعه موقت اشنویه به مهمترین عوامل مشکلات امروز جهان اسلام اشاره کرد و گفت: با توجه به معادلات در حال شکل گیری در جهان و خاورمیانه نه تنها در راستای ظلم ستیزی علیه ظالم اقداماتی صورت نگرفته است بلکه با دوستی، مودت و معاشرت با رهبران کفر بر مشکلات مسلمانان روزبه روز افزون تر شده است که نمونه بارزآن را می توان به مظلومیت مردم مسلمان میانمار، فلسطین، سوریه، یمن، عراق، لیبی و افغانستان و دیگرمناطق مسلمان نشین اشاره کرد.

ماموستا ملاصلاح نیرومند در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: هدف از قیام امام حسین و یارانش دو چیز بیشتر نبود یکی احیای سنت جدش رسول الله (امربه معروف و نهی از منکر) و دیگری ایستادگی در برابرظالم و به داد مظلوم رفتن بود.

وی افزود: اگر امروز این دو مقوله امر به معروف و نهی از منکر و ایستادن در برابر ظالم در بین جوامع اسلامی احیا و زنده شود هیچ مشکلی در بین مسلمانان نخواهد ماند اما امروز با توجه به فاصله ما از فرهنگ و تمدن اسلامی و عاشورا پدیده تبعیت از منکر و دوری از معروف در بین ما گسترش پیدا کرده و به طور کلی ظالمان در جوامع بشری امروزه دارند برسر مظلومین آتش و آهن فرو می ریزند و صدای مظلوم را درنطفه خفه می کنند.

امام جمعه موقت اشنویه ادامه داد: مسلمانان و به ویژه رهبران جهان اسلام وعلماء‌ در راستای احیای قیام عاشورا وظیفه سنگینی بردوش دارند که علمای جهان اسلام در راستای روشنگری این سنت حسنه پیامبر اسلام نیز وظیفه سنگین تری دارند.

اتحاد و گفت‌وگوهای سازنده از اهداف مهم دین مبین اسلام است

امام جمعه سردشت گفت: راه حل مشکلات کنونی عراق در نظر گرفتن مصالح دین و منافع مردم کشور همسایه است چرا که اتحاد و گفت‌وگوهای سازنده بر اساس مصالح دینی، یکی از اهداف مهم دین مبین اسلام به شمار می آید.

ماموستا سلام امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امروزه عدم تحمل یکدیگر و تسلط نظام فکری غیردینی باعث شده است در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی، فکری و عقیدتی پیچیدگی‌هایی به وجود آید.

وی برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق را توطئه دیگر استکبار به سرکردگی اسرائیل غاصب نام برد.

ماه محرم بهترین فرصت برای بصیرت افزایی در جامعه است

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: ماه محرم به عنوان بهترین فرصت برای بصیرت افزایی در جامعه به خصوص در بین نسل جوان است.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: هم‌اکنون که در ماه محرم و عزاداری برای سید و سالار جوانان اهل بهشت امام حسین(ع) قرار گرفته‌ایم، از ظرفیت، معنویت و صفای باطنی نهفته در این ایام باید حداکثر استفاده را به عمل آوریم تا از این رهگذر به خداوند متعال همچنین اولیای الهی بیش از پیش نزدیک شویم.

وی با تاکید بر اینکه راه نجات بخش جهان اسلام اتحاد امت اسلامی است، افزود: دنیای اسلام برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان اسلام به حفظ وحدت، همفکری و اتحاد کشورهای اسلامی نیازمند است، بر این اساس مسلمانان باید دست به دست هم داده و با ایجاد وحدت به قدرتی بزرگ برسند و در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: با توجه ویژه به قرآن کریم، پیروی از دستورات و راهنمایی های نبی مکرم اسلام (ص) و اتحاد و همدلی می توان بر دشمنان اسلام غالب و پیروز شد.

هدف از قیام امام حسین (ع) زنده کردن ارزش های اسلامی بوده است

امام جمعه موقت مهاباد گفت: قیام امام حسین (ع) یک اسوه جاودانه است که هدف آن زنده کردن ارزش های اسلامی بوده است.

ماموستا یحیی اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه فلسفه و اساس قیام سیدالشهدا(ع) کاملا فکری، سیاسی و معنوی بود و برای اصلاح دین و امت رسول خدا(ع) انجام پذیرفت، اظهار داشت: بیشتر مناسبت های بزرگ دینی در ماه محرم بوده که  قیام عاشورا از بزرگ ترین و مهمترین این رویدادها ست.

پیروز واقعی امام حسین (ع) است

امام جمعه پیرانشهر گفت: پیروز واقعی امام حسین (ع) است چرا که افکار و اندیشه امام حسین (ع) در میان مسلمانان باقی مانده ولی افکار و اندیشه یزید که مادی و دنیوی بود از بین رفت.

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) راهنمای مظلومان و مستضعفان دنیا در مقابله با ظالمان است زیرا آن حضرت نیز در مقابل ظلم های یزید و ایادی آن تسلیم نشد و جان خود را نیز در این راه مقدس فدا کرد.

وی افزود: ظلم و زور سرانجام ندارد و خداوند ظالمان را رسوا می‌کند ظلمی و جنایتی هم که یزید بر امام حسین (ع) و یارانش روا داشت خداوند او را رسوای هر دو عالم کرد و امروزه جز بدی از او چیزی نمانده است.

باید جوانان را با فرهنگ عاشورایی آشنا کنیم

امام جمعه موقت بوکان گفت: ایثار، مقاومت و از خودگذشتی امام حسین (ع) را باید برای جوانان تبیین و آنان را با فرهنگ عاشورایی آشنا کرد.

ماموستا ملاعباس احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امام حسین (ع) اسوه مقاومت و ایثار است، اظهار داشت: امام حسین (ع) با قیام خود در مقابل طاغوت با امربه‌معروف و نهی از منکر به مسلمانان جهان درس استقامت در مقابل سختی‌ها و ناملایمات و زورگویی‌ می‌دهد که نباید در مقابل ظلم و استکبار تسلیم شد.

وی افزود: اسوه و سیره آن امام عالی‌مقام امروز برای مسلمانان الگوی پایداری و مقاومت است و رفتار آن حضرت را بایستی سرلوحه کار خود قرار دهیم.


کد مطلب: 286160

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/286160/اتحاد-گفت-وگوهای-سازنده-اهداف-مهم-دین-مبین-اسلام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com