کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//دو خبر از فلسطین//

تاریخ جدید انتخابات محلی فلسطین اعلام شد

13 بهمن 1395 ساعت 10:42

تشکیلات خودگردان فلسطین تاریخ 13 می (24 اردیبهشت) را برای برگزاری انتخابات محلی در کرانه باختری و نوار غزه تعیین کرد؛ حماس که کنترل غزه را در دست دارد، این تصمیم را رد کرده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه و پس از نشست هفتگی کابینه فلسطین با اعلام تاریخ مذکور تصریح کرد که انتخابات 'نیاز ملی برای احقاق حقوق شهروندان و انتخاب نمایندگانشان در شوراهای محلی' است. بر اساس این بیانیه، روند انتخابات به توسعه و گسترش خدمات به شهروندان فلسطینی کمک می کند.
 
با این حال، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تصمیم تشکیلات خودگردان را در برگزاری انتخابات محلی در تاریخ 31 می رد و تاکید کرد که انتخابات صرفا باید پس از پایان رقابت های دو جنبش حماس و فتح و آشتی میان این دو برگزار شود.
 
حازم قاسم سخنگوی حماس در این باره گفت: انتخابات باید پس از کنار گذاشتن اختلاف نظرها، آشتی و اتحاد نهادهای سیاسی، قضایی و امنیتی فلسطینی برگزار شود.
 
خبر دیگر این که رژیم صهیونیستی به ساکنان شهرک «عامونا» مهلت 48 ساعته برای تخلیه منازلشان داد و همزمان دهها نظامی را اطراف شهرک مستقر کرد.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، نظامیان رژیم صهیونیستی در همین راستا، اقدام به چسباندن هشدارهایی بر درهای منازل موجود در این شهرک صهیونیستی کرده‌اند.
 
در همین راستا، امروز (چهارشنبه) دهها تن از نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف این کانون شهرکی مستقر شدند.
 
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» آذرماه امسال (1395) اعلام کرد به موجب توافقی جدید که میان ساکنان کانون شهرکی «عمونا» (که صهیونیست هستند) و تل آویو صورت گرفته ، ساکنان این کانون شهرکی در مقابل ساخت یک شهرک دیگر برای آنها در مکان دیگری، عمونا را تخلیه می‌کنند.
 
 


کد مطلب: 258783

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/258783/تاریخ-جدید-انتخابات-محلی-فلسطین-اعلام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com