کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//گزارش تقریب//

​مبعث؛ خاستگاه وحدت شیعه و سنی/ حضرت محمد(ص) اولین منادی وحدت بین امت اسلامی است

5 ارديبهشت 1396 ساعت 12:09

در شرایط امروزی نظام استکباری و دشمنان اسلام که از راه های مختلف به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان هستند، با وجود هزینه های گزافی که دشمنان در این زمینه پرداخت می کنند، برخی تاریخ و مناسبت های خاص در بین مسلمانان است که این توطئه ها را خنثی و تمام رشته های دشمنان را پنبه می کند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، از نمونه این مناسبت ها می توان به عید مبعث اشاره کرد که در آن تمام مسلمانان از مذاهب مختلف با یک هدف متحد دور یکدیگر جمع می شوند و شکر نعمت اسلام را به جای می آورند.

به نظر می رسد بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) نقطه عطفی برای پایان دادن بر تفکرات باطل دشمنان و نیز عامل اتحاد بیشتر امت اسلامی است.
پیام بعثت چیزی نیست جز ایجاد وحدت و تشکیل امت واحده اسلامی؛ وحدتی که اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوعات در اندیشه‌ی سیاسی مسلمانان بوده به طوری که مقام معظم رهبری نیز از وحدت اسلامی به عنوان «مسأله‌ای استراتژیک» برای کشورهای اسلامی نام می برند.

براى حفظ همدلی ها و شکل گیری انسجامى اساسى و ماندگار در بین مسلمانان نیاز به مبنایى معقول و محکم داریم که پیامبر(ص)،منادى وحدت و مخالف اختلاف طبقاتى و امتیازات نژادى، قومى، جنسى و صنفى بود چرا که پیامبر(ص) محور وحدت در جامعه اسلامى را بر حول ریسمان الهى مى‌دانست.

حضرت محمد(ص) اولین منادی وحدت بین امت اسلامی است

امام جمعه پیرانشهر می گوید: اولین منادی وحدت بین امت اسلامی پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد(ص) است که ما هیچ گاه نمی توانیم عظمت و بزرگی ایشان را توصیف کنیم و زبان ما از وصف سجایای اخلاقی و بزرگی پیامبر خاتم ناتوان است.

ماموستا مصطفی محمودی می افزاید: وحدت بین مسلمانان باعث ایجاد و برقراری صلح، امنیت، ثبات و آرامش و تفرقه و اختلاف افکنی بین پیروان دین خدا موجب عذاب می شود.

وی اضافه می کند: پیامبر اسلام با برقراری عقد اخوت بین جامعه اسلامی و مسلمانان اتحاد و وحدت ایجاد کردند و هرگاه کسانی که باعث تضعیف وحدت می شدند با آنها برخورد می کردند.

محمودی با اشاره به مشترکات دینی اهل تشیع و تسنن تصریح می کند: باید به این معنا توجه کنیم که همه ما مسلمان و اهل قرآن و توحید هستیم و مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید دارد و امروز آمریکا و اسرائیل و انگلیس دشمن واحد امت اسلامی هستند که با بوجود آوردن جنگ های نیابتی در کشورهای اسلامی ایجاد تفرقه کرده اند.

امام جمعه پیرانشهر ادامه می دهد: شیعه و سنی باید دست به دست هم دهند و در مقابل جنایتکاران بایستند.

پیام بعثت، وحدت است

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ هم می گوید: وحدتی که در بین مسلمانان برقرار است به برکت پیروی از رسول اکرم (ص) است.

 ماموستا حاصل بالقچی می افزاید: ما شرعا از سوی پیامبر مأمور هستیم وحدت را در بین جامعه حفظ کنیم اگر این وحدت نباشد، هم به عزت مسلمانان آسیب می‌رسد و هم دشمنان جسورتر می‌شوند تا ضربه‌ای را که سالیان سال به دنبال آن هستند علیه مسلمانان وارد کنند.

وی خاطرنشان می کند: پیام بعثت، وحدت است و اگر جهان اسلام، حول محور توحید و پیامبر اسلام وحدت داشته باشد، به مشترکات توجه کند و یکپارچه در برابر استکبار بایستد، در برابر دشمنان اسلام موفق خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ تصریح می کند: امروز دنیای اسلام بیش از دوران پیامبر و صدر اسلام، نیاز به وحدت، انسجام و اتفاق در همه عرصه‌ها دارد.

برگزاری مراسم مختلف عید مبعث در 124 مسجد و هیئت های مذهبی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم می گوید: امروز به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) مراسمات مختلف جشن، سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه، امام جمعه ها و روحانیون و پرسش و پاسخ تحت عنوان گفتمان دینی در 124 مسجد و هیئت های مذهبی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد داداش زاده می افزاید: خداوند متعال پیامبران را از اولین تا آخرین پیامبر بنابر نیاز و اوضاع هر جامعه مبعوث کرد و از این بین پیامبر اکرم را با توجه به پیشرفت در فصاحت و بلاغت زمان خود مبعوث کرده و قرآن را کتاب و معجزه وی قرار داده تا به وسیله آن به هدایت مردم و مبارزه با جهل بپردازد و وحدت و اتحاد بین مسلمانان به وجود آورد.

وی رعایت مکارم اخلاقی را در دعوت به امر به معروف و نهی از منکر از اساسی ترین اصل دعوت در زمان بعثت پیامبر دانسته و اظهار می دارد: بهترین نوع دعوت، دعوت کلامی و زبانی است چرا که پیامبر نیز با رعایت این مهم به دعوت بسیاری از مردم زمان خود پرداخته بود، بنابراین بر ما نیز وظیفه است تا در رعایت این امر الگو پذیر رسول خدا باشیم.

با بعثت پیامبر اسلام (ص) زمینه وحدت و سعادت بشریت فراهم شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه می گوید: شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) آن قدر بزرگ و عظیم است که خداوند متعال، فرشتگان را مکلف کرده است تا برای آن حضرت سلام و صلوات بفرستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی اضافه می کند: صلوات انسان ها به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز موجب قرب بیشتر در نزد خداوند می شود.

وی با تبریک سالروز بعثت پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، این روز را یکی از روزهای بزرگ و پربرکت برای مسلمانان برشمرد و اظهار کرد: با بعثت پیامبر اسلام (ص)، کاملترین دین به جهانیان عرضه و زمینه وحدت و سعادت دنیوی و اخروی بشریت فراهم شد.

امروز که بیش از هزار و چهار صد سال از واقعه بعثت پیامبر(ص) می‌گذرد، بار دیگر دشمن تلاش دارد تا از روزنه تفرقه و اختلاف مسلمانان را از راه خود که همان تشکیل حکومت واحده اسلامی است، باز دارد بنابراین حفظ هوشیاری و وحدت شیعه و سنی یکی از نیازهای جدی امروز است.


کد مطلب: 266315

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/266315/مبعث-خاستگاه-وحدت-شیعه-سنی-حضرت-محمد-ص-اولین-منادی-بین-امت-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com