کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی ساختار تاسیس مجمع التقریب در بغداد

تنا - استان قم

16 آبان 1396 ساعت 13:55

حسین علی اسماعیل الفیلی مشهور به «ابوعلی» مسئول نمایندگی مجمع جهانی تقریب با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب دیدار و گفتگو کرد.


در این جلسه پیرامون مسائل مختلف تقریبی بحث و تبادل نظر شد و محور گفتگوها در خصوص تأسیس مجمع التقریب در بغداد بود.

ابوعلی ضمن تشریح عرصه­های مختلف تقریبی در عراق و نیز با تأکید بر ضرورت کارهای میدانی در این کشور، ظرفیت­های تقریبی استانهای سنی و شیعه عراق را تبیین کرد.

وی اظهار داشت: استفاده از اهداف تقریبی حلقه مفقوده­ای است که شخصیت­ها و قومیت­های مختلف عراق بر آن تأکید دارند و البته گام­هایی در این خصوص برداشته شده و اکنون با موافقت نخست وزیر عراق، ساختار این مجمع در حال آماده سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان نیز ضمن خوشامدگویی و اعلام آمادگی کامل پژوهشگاه و معاونت فرهنگی مجمع تقریب، خواستار تعامل بیشتر در دو محور گردید ؛ نخست ارتباط با دانشگاه­های عراق و آشنایی بیشتر با مذاق اساتید و دانشجویان آنجا  و دیگر ارتباط با علمای شیعه و سنی عراق که در تعمیق روابط تقریبی اثرگذار هستند.

دکتر نبویان با اشاره به مفید دانستن همکاری دو کشور در زمینه تقریب، خواستار سفرهای دو جانبه جهت شناسایی عرصه­های تقریبی برای دو کشور شد.

یادآور می شود در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی مسئول اداره آموزش معاونت فرهنگی مجمع حضور داشتند.


کد مطلب: 292370

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/292370/بررسی-ساختار-تاسیس-مجمع-التقریب-بغداد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com